CP2 Fieldmarketing - header

FIELDMARKETING

Fieldmarketing is een relatief jonge shopper marketing-discipline. De groei en het belang hiervan blijven echter onverminderd doorgroeien. Fieldmarketing zorgt immers voor een duidelijk aanwijsbare correlatie tussen investeringen en omzet. De effectiviteit van above the line staat steeds vaker ter discussie. Neem de consumenten-electronica. 80% van de marketingbudget gaat naar above the line. Terwijl ongeveer 70 procent van de shoppers below the line, dus op de winkelvloer, zijn of haar aankoopbeslissing neemt!

CP2 Fieldmarketing heeft de afgelopen jaren een mooie groei doorgemaakt. Steeds meer marketeers raken overtuigd van de kracht van CP2 Fieldmarketing. Het beïnvloeden van de shopper instore of nearstore is niets anders dan heel gericht schieten tegen lagere kosten per contact.

Onze missie is om voor de troepen uit te blijven lopen. Met slimme innovaties die uw investering in fieldmarketing inzichtelijk maken en dit tegen een zeer concurrerende prijs. Daarnaast willen we ‘groot’ worden door ‘klein’ te blijven, kwaliteit boven kwantiteit.

CP2 KLANTEN KIJKEN LIVE MEE MET ONZE MERKAMBASSADEURS

Tegenwoordig heeft iedereen een smartphone. Hiermee checken we in op locaties (Foursquare), geven een status update (Facebook en Twitter), sturen foto’s rond (Instagram) en betalen de parkeerautomaat middels een APP (Yellowbrick).

Al deze zaken hebben samengevat in onze CP2 APP, een APP die bijdraagt aan de excellente executie instore en near-store.  Met onze APP  kun je als opdrachtgever vanachter je bureau jouw teams aansturen en monitoren in het veld. Hoe werkt dat precies en hoe krijg je als opdrachtgever meer zicht op activiteiten in het veld?

  • De merkambassadeur meldt zich aan via de APP, vanaf dat moment is deze op basis van GPS-informatie real time te volgen.
  • Inchecken op locatie, zo ziet de opdrachtgever hoe laat iemand op locatie is.
  • Bij inchecken op locatie worden er meteen foto’s gemaakt van de materialen, de merkambassadeur en de locatie. De opdrachtgever ziet real-time of alles erbij staat zoals afgesproken en kan direct bijsturen als dit niet het geval is!
  • Aan het eind van de dag moet de merkambassadeur de evaluatie invullen met daarin de door de opdrachtgever aangegeven KPI’s. 100% respons en real-time uw resultaten inzien in een online rapportage tool.

Registreren en analyseren van data krijgen steeds meer waarde in een retailcontext. Dat geldt niet alleen breed voor de detailhandel, maar ook voor fieldmarketing.