CP2 Fieldmarketing - header

Instore demonstraties

De effectiviteit van above the line staat steeds vaker ter discussie. Massamedia weten slechts twee van de vijf zintuigen te stimuleren. Bij instore demonstraties worden alle vijf de zintuigen geprikkeld. Geen enkel ander medium weet zoveel beleving te creëren als een instore demonstratie. Het bereik is minder groot dan bij een nearstore activatie maar de conversie is nergens hoger dan op de winkelvloer.

Meer weten over instore demonstraties? Of over hoe hoog de conversies gemiddeld zijn? Neem dan contact met ons op!

Volledig ontzorgen…

Een (instore) demonstratie kost veel tijd en daarom ontzorgen wij je desgewenst op de volgende elementen:

Vooraf:

  • Een projectteam bestaand uit je eigen projectmanager, planner en kwaliteitsmanager. Uiteraard starten we met het stellen van doelen aan de instore demonstraties. Hierop stemmen wij ons instore plan af en gaan wij over tot uitvoer hiervan. Daarnaast verzorgt het projectteam onder andere de selectie en training van de juiste merkambassadeurs.
  • Planning van uw campagne op winkelniveau. CP2 maakt vooraf een locatieplan.
  • Voor aanvang van de demonstratie neemt CP2 contact op met de supermarkt en bespreekt de activatie.
  • Ons gesprek wordt indien gewenst schriftelijk bevestigd, inclusief onder andere de gegevens van onze merkambassadeur, mogelijke price off en de gemaakte afspraak over verkoopgegevens aan het einde van onze instore demonstratie. Als je dit wenst nemen wij hierin ook een advies op m.b.t. de te bestellen voorraad. Het mag natuurlijk niet gebeuren dat je tijdens de activatiedag(en) O.O.S. komt.

Tijdens:

  • Je kunt gebruik van maken van onze CP2 app. Hiermee zie je welke merkambassadeurs op welke locatie zijn. Daarnaast vind je in de CP2-app foto’s per locatie.
  • CP2 bezoekt met haar fieldcoaches standaard een aantal van uw locaties. Zij koppelen dit terug aan het kantoor van CP2. Hierbij wordt gelet op de volgende elementen: personele zaken, materialen, communicatieboodschap en conversie.

Na afloop:

  • U ontvangt van onze projectmanager een op maat gemaakte totaalevaluatie van de activatie.

Benieuwd naar het effect van instore demonstraties? Neem contact op